Fanúšikovia futbalového Slovana sa cítia byť diskriminovaní
Fanklub futbalového majstra sa pýta, načo sú domácemu klubu ich údaje.
BRATISLAVA. Fanúšikovia Slovana mali už dvakrát problém s dodržaním nariadenia futbalového zväzu na túto sezónu.
Píše sa v ňom, že „vstupenky do sektora hostí bude predávať len hosťujúci klub, ktorý zistením totožnosti kupujúceho pri predaji vstupenky zabezpečí evidenciu predaných vstupeniek".
Prvý raz v polovici októbra na zápase v Žiline, kde sa predpredaj vstupeniek skončil popoludní a fanúšikom, čo prišli na zápas, klub lístky do sektora hostí nepredal.
Situácia sa opakovala pred týždňom v Dunajskej Strede, kde ponuku na kúpu vstupeniek v predpredaji neakceptovali a dožadovali sa ich kúpy tesne pred zápasom.
„Ide o diskrimináciu. Na rovnaký zápas, za rovnakých bezpečnostných podmienok, pri rovnakej cene vstupenky je povinný hosťujúci fanúšik preukazovať totožnosť, ale domáci fanúšik nie," povedal Stanislav Kramarič z fanúšikovského občianskeho združenia Belasá šlachta.
„Považujeme to za cielené proti fanúšikom Slovana a Spartaka Trnava."
Kramarič upozornil, že slovanisti nie sú proti identifikácii.
„Ak fanúšik ide na futbal s úmyslom povzbudzovať, nemôže mu robiť problém identifikácia."
"Otázny je však spôsob identifikácie, pretože nám nie je celkom jasné, ako zoznam mien a čísiel občianskeho pomôže pri identifikácii konkrétneho výtržníka v päťstočlennom dave a ako sa s týmito údajmi nakladá," upozornil.
Žilinskí fanúšikovia s tým vraj problém nemajú, vopred sa nahlásili napríklad aj v Trnave či na Slovane